جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

هولوگرام Hologram

بررسی انواع برچسبهای موجود در بازار

هولوگرام Hologram

۱,۳۲۲ بازديد

هولوگرام یک نشانه تصویری سه بعدی است که با تکنولوژی لیزر به صورت برچسب تولید می شودو جلوه های بصری منحصر بفردی از نام یا آرم گرافیکی در لایه های سه بعدی دارد.

در واقع می توان گفت هولوگرام به عنوان مطمئن ترین برچسب روی کالاها شناخته شده است و دلیل آن این است که این برچسب را بعد از تولید نمی توان به هیچ عنوان تکثیر مجدد کرد.

هولوگرام به عنوان برچسب اطمینان بر روی کالا می تواند اصالت محصول را ضمانت کند. این به گونه ای است که با دیدن هولگرام فرد می تواند با خیال راحت محصول را خریداری کند.

همچنین هولوگرام علاوه بر امنیت جلوه زیبایی دارد که همین امر باعث شده که یکی از دلایل استفاده از آن افزایش زیبایی کالا باشد.

 

کاربردهای هولوگرام

  • کالاهای مصرفی
  • قطعات
  • لوازم یدکی
  • اوراق گارانتی
  • کارتهای اعتباری
  • کارتهای اینترنت
  • اوراق بهادار
  • انواع گواهینامه های عضویت
  • و…

 

ویژگی های هولوگرام

 

  • غیر قابل انتقال از روی کالایی به کالای دیگر
  • مقاومت در برابر حرارت
  • دارای ظاهری زیبا و جذاب
  • حساسیت بالا و مخدوش شدن در صورت دستکاری
  • غیر قابل تکثیر مجدد توسط سایر تولید کنندگان
  • قابلیت تولید در طرح ها و اندازه های مختلف
  • قابل نصب بر روی انواع کالاها

 

 

 

انواع هولوگرام

۱-هولوگرام طرح عمومی           General Pattern

گروهی از هولوگرام ها هستند که در آنها از عبارات معمولی و عمومی مانند  Original- OK-GENUINE , …. استفاده شده است که امکان چاپ شماره سریال نیز بر روی این هولوگرامهاوجوددارد.

 

در این هولوگرامها امکان تخریب شوندگی به صورت لانه زنبوری و یا ظاهر شدن کلمه VOID  وجود دارد.

 

مزیت استفاده از این هولوگرامها قیمت پایین آن نسبت به انواع دیگر هولوگرامها می باشد.

 

 

۲-هولوگرام دو بعدی   ۲D

این گروه از هولوگرامها از تصاویر دو بعدی ساخته شده اند و دارای یک لایه تصویر وبدون عمق هستند.این هولوگرامها یک محدوده وسیع ازرنگهای رنگین کمان را نشان میدهند .در این هولوگرامها تخریب شوندگی به صورت  ساده یا ظاهر شدن کلمه  OPENVOID  وجود دارد.

 

۳-هولوگرام سه بعدی (۳D)

این گروه از هولوگرامها با استفاده از تکنیک نور دهی لیزری تصاویری با رنگ و عمق را نشان میدهند .در این هولوگرامها تخریب  شوندگی به حالت ساده یا ظاهرشدن کلمه  OPENVOIDوجود دارد.

 

۴-هولوگرام QR CODE

این هولوگرام ها دارای یک QR Code  یا کد رمزی میباشند که این کدرمزی یک بارکد دوبعدی متشکل از چهارگوش های سیاه وسفید می باشد که در آن داده هاِیی مانند آدرس وبسایت – تلفن و …. وجود دارد واین کدها توسط دستگاهها و تلفنهای هوشمند قابل شناسایی و خواندن است.

 

۵-هولوگرام شفاف  Transparent Hologram

گروهی از هولوگرامها هستند که در تولید آنها از لایه های شفاف استفاده شده است به صورتی که پس از نصب بر روی محصول مورد نظر متن زیر برچسب قابل مشاهده است .


                    

 

۶- هولوگرام اسکرچ    Hologram Scratch

نوعی هولوگرام است که برای افزایش ضریب امنیتی ان اطلاعات متغیر شامل بارکد یا شماره سریال  در ان قرار داده شده که با پوشش اسکرچ پوشانده شده است و کاربر پس از مخدوش کردن اسکرچ و ارسال شماره سریال به ‘سامانه پیامکی شرکت مورد نظر از اصالت کالا و همچنین دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل می کتند.

 

۷- هولوگرام تلفیقی

نو عی برچسب میباشد که یک نوار هولوگرام با تکنیک چاپ گرم روی آن وجوددارد .علاوه بر این در قسمت دیگر لیبل بارکد و شماره سریال  مربوط به کالا روی آن قرار میگیرد.

 

 

۸- هولوگرام چاپ گرم   Hot STAMP

این نوع هولوگرامها نوعی از هولوگرامهای امنیتی هستند که به خاطر  نحوه الصاق به هیچ عنوان قابل جداسازی از روی سطح نمی باشند. این نوع هولوگرام با حرارت و فشار مخصوصی روی سطح مورد نظر قرار میگیرید  .( تصویر hologram hot stamp)

 

 

۹- نوار هولوگرام      Hologram Tape

این هولوگرام ها جهت بسته بندی و پلمپ کردن  پاکت ها وجعبه ها مورد استفاده قرارمیگیرد. این نوارها درصورت کنده شدن ازروی سطح مورد نظر تخریب شده و ابطال میگردد.

 

۱۰- هولوگرام  طرح مخفی    Hidden image

در این هولوگرامها لایه ها ی مخفی شامل کد ویا رمز و طرح مخفی قرار داده میشود که فقط با استفاده از نور uv  ظاهر می گردد.

 

۱۱-هولوگرام دات ماتریکس  Dot Matrix

این  هولوگرام متشکل از نقاط بسیار ریزی است از قرار گیری منظم این نقاط در کنار هم افکت خاصی ایجاد می گردد. در این افکت درصورت تغییر زاویه تابش نور  طیف مشخص ومنظمی از خطوط به صورت خطی – شعاعی و … ایجاد می شود.

 

 

۱۲-  هولوگرام فلیپ فلاپ  Flip Flop

در این هولوگرامها میتوان چند تاتصویر دوبعدی را با تغییر زاویه تابش نور به صورت افقی یا عمودی وبه صورت مجزا مشاهده نمود به صورتی که در هر زاویه یک تصویر به نمایش درآمده وتصویر دیگر حذف می گردد.

منبع:

http://faragarsanat.com/%d9%87%d9%88%d9%84%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.